Kobieta

Czas dla mamy – jak go efektywnie spożytkować?

8 Lip , 2016  

Obecność bobasa w domu to nie tylko nieprzemijający stan euforii, lecz także sterta absorbujących obowiązków. Świeżo upieczona mama cierpliwie wyczekuje pory, kiedy chociaż godzinkę może poświęcić tylko sobie. Bardzo często jest to zaledwie kilkanaście minut w ciągu dnia, dlatego warto wykorzystać je w efektywny sposób.

Poznaj metody, które tchną w ciebie nową energię i sprawią, że odprężona zabierzesz się za resztę obowiązków.

Zapewnij sobie relaks

W czasie, gdy maluch ucina sobie smaczną drzemkę, ty zafunduj sobie domowe spa w najlepszym wydaniu. Napuść wody do wanny, dolej ulubionego kosmetyku, chwyć dobrą książkę i zanurz się w pianie. Dodatkowo czas umilą ci zapalone świeczki lub nastrojowa muzyka. Kilka kropel olejku rumiankowego pomoże ci wyciszyć się i całkowicie odprężyć. Wystarczy już 15-minutowa kąpiel, by naładować baterie do dalszych działań. Jeśli obawiasz się, że bobas może się w tym czasie przebudzić, przynieś do łazienki elektroniczną nianię.

Poćwicz

Być może brzmi to jak kolejny obowiązek na twojej liście, lecz sama przekonasz się, że ćwiczenia ruchowe to znakomity zastrzyk energii. Dzieje się tak za sprawą podniesionego poziomu endorfin, które uwalnia twój organizm w trakcie wytężonego wysiłku. 20-minutowe ćwiczenia cardio zadbają o twoją figurę, wzmocnią serce i sprawią, że w pełni sił powrócisz do swoich obowiązków. Nie jesteś fanką ćwiczeń przyspieszających rytm twojego serca? Wypróbuj jogę, która doskonale łączy ćwiczenia ruchowe z poszczególnymi ośrodkami umysłu, i która przywróci ci spokój i balans życiowy.

Maluch śpi? Śpij i ty

Jeśli naprawdę nie czujesz się na siłach wykonywać czegokolwiek, zwyczajnie udaj się na drzemkę wraz z maluchem. Sen to doskonałe lekarstwo, które szybko zregeneruje twój organizm zapewniając, że bez wysiłku wytrwasz do końca dnia. Udowodniono naukowo, że drzemka trwająca 5-20 minut efektywnie eliminuje senność, poprawia koncentrację i przywraca witalność, a także wspomaga regenerację zmęczonych mięśni.

 


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *